שיווק שותפים – כל מה שחשוב וכדאי לדעת על זה לפני שיוצאים לדרך

היא נחשבת לאחת השיטות החדשניות כיום בתחום העסקי, שיטה שמתגמלת עסקים בתחומים שונים, מבלי שהם עצמם יצטרכו להשקיע בכך דבר. היא חושפת אותם ללקוחות פוטנציאליים רבים ומאפשרת להם ליהנות מרווחים גבוהים יותר ומחשיפה רבה. הכירו את שיטת העבודה העסקית "שיווק שותפים", שמתמקדת בשותפות עסקית בין עסק בתחום כלשהו לבין שותף בקידום העסקי שלו. השותפות הזו בין השניים איננה מצריכה השקעה רבה. בהשקעה מינימאלית, כמעט אפסית, ניתן ליהנות מרווחים גבוהים יותר תוך התמקדות בתחום השיווק. אתם, כשותפים, אף אינכם צריכים לצאת מהבית לשם כך. כל מה שאתם צריכים זה מחשב, וכמובן – חיבור לרשת האינטרנט.

איך זה עובד?

אם אתם עצמאים או אולי אפילו שכירים ומחפשים דרך נוספת להרוויח ולקדם את עצמכם, שיווק שותפים הוא אפשרות נפלאה עבורכם. אם יש לכם עסק ואתם רוצים לחשוף אותו ללקוחות רבים יותר, אך מבלי שתצטרכו להתעסק בפן השיווקי – זהו פתרון מצוין שיכול לסייע לכם.

בשותפות זו אחראיים השותפים לקידום המכירות למשוך כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים אל העסק, אל האתר עצמו, ולעשות זאת באמצעים שונים ובכלים אינטרנטיים שיווקיים, הידועים כיעילים מאד. למשל, קידום האתר במנוע החיפוש כדי לחשוף אותו לגולשים רבים, שילוב של פרסומים שונים באתר, באנרים וגם לינקים, שיווקו וחשיפתו באמצעות ניוזלטרים הנשלחים בדואר האלקטרוני ועוד שיטות נוספות. על קידום זה מקבלים השותפים בשיווק ובקידום המכירות עמלות, שגובהן נקבע מראש. על כל פעולה כלשהי שהתבצעה באתר העסק, כמו קניית מוצר כלשהו, הזמנת שירות מסוים ואפילו הרשמה לאתר, מקבלים עמלה וכך צוברים סכומי כסף גבוהים.

היתרונות לעסקים ולשותפים

לא בכדי מדובר בשיטת שותפות פופולארית כיום. השיטה מציעה יתרונות רבים, שהופכים אותה לכדאית מאד לשני הצדדים – לעסק עצמו ולשותפיו. היתרון הבולט עבור השותפים עצמם הוא העמלות. מדובר בהכנסה שאיננה מצריכה מצדם של השותפים השקעה כספית כלשהי, הכנסה שמובטחת להם כל עוד עבודת השיווק שלהם אכן יעילה. זו יכולה להיות עבודה מהבית – אין צורך במשרד או במרחב מיוחד כדי לבצע זאת. אפשר לעבוד מכל מקום ובכל זמן שרוצים. זהו פתרון נפלא לאלה המעוניינים בהכנסה נוספת, לשכירים שרוצים להרוויח יותר וגם לעצמאים שרוצים ללמוד את התחום, להשתלב בו וגם להרוויח לא מעט כסף.

ניתן להשקיע בעבודה כמה שעות שרוצים, וככל שחולף הזמן להשקיע פחות ופחות, שכן העסק עצמו ממשיך לעבוד ללא הצורך בהשקעה כלשהי. מעבר לכך, אין צורך להתעסק בפיתוח המוצר עצמו ובכל העלויות הכרוכות בכך, בהקמת מערך של שירות לקוחות ובמתן מענה ללקוחות הקיימים, בטיפול בעניינים אדמיניסטרטיביים ואפילו במכירה עצמה. כל מה שצריך לעשות הוא להתמקד בשיווק עצמו ותו לא. בעל העסק, מצדו, אחראי לכל זה ומבחינתו הוא איננו צריך לדאוג לעניין השיווק והקידום, שכן השותף הוא זה האחראי על כך – וכאן היתרון שלו.

מודלים של שיווק שותפים

בהיותה שיטה עסקית פופולארית ומצליחה מאד כיום, אפשר למצוא אותה במספר תצורות, כל אחת מהן מציעה יתרונות רבים למיישמים אותה. מודל מוכר מאד בשיטה זו הוא התשלום עבור קליק או הקידום הממומן – PPC. במודל זה השותף, הצד האחראי על המכירות ועל השיווק, מקבל עמלה על פי כמות הכניסות אל האתר. כלומר, ככל שנכנסים יותר לאתר, כך הרווח שלו גבוה יותר. מודל אחר, הקיים גם הוא בשיטה זו, הוא תשלום עבור הפנייה – PPL. על פי מודל זה, מקבל השותף עמלה על כל הרשמה של גולש באתר בטופס מיוחד המועבר ישירות לבעל העסק. תשלום עבור מכירה הוא המודל השלישי של שיווק שותפים – PPS, הנחשב גם הוא לפופולארי כיום. במודל זה מקבל השותף עמלה על המכירות שהתבצעו בפועל. על כל מכירה שביצע לקוח שהגיע דרך השותף אל האתר, זוכה השותף בעמלה בסכום מסוים. המודל הרביעי הוא תשלום עבור פעולה – PPA. אופי הפעולה עצמה נקבע בין הצדדים, ובכל פעם שמבצעים אותה, מקבל השותף עמלה.

דוגמאות לרשת שותפים

שיטה זו של שיווק באינטרנט מקובלת מאד בארץ כיום ואפשר למצוא אותה בתחומים שונים, ובמיוחד בתחום הסלולאר. חברות סלולאר רבות נעזרות בשיטה עסקית זו כדי למשוך אליהן לקוחות רבים ולנצל את כוחם הרב של הכלים האינטרנטיים הקיימים כיום. חברות אחרות, כמו חברות תיירות למשל, נעזרות בבלוגים, שנחשבים כאמצעי שיווק מצוין. הן מנצלות פלטפורמות שונות של בלוגים ודואגות לעדכן אותם בתכנים מקוריים ואיכותיים, הכוללים מילות מפתח רלוונטיות לחברה עצמה. את הבלוגים מתפעלים השותפים עצמם, הדואגים לעדכן אותם ולייצר תכנים שימשכו לקוחות פוטנציאליים רבים, כך שבסופו של דבר יגיעו אל אתר החברה ויצרו קשר עם נציגיה.

חשוב לדעת

השיטה מציעה יתרונות רבים לשני הצדדים. יחד עם זאת, חשוב לדעת שהיא מצריכה לא מעט סבלות, התמדה וגם נחישות. ההצלחה אינה באה באופן מידי ויש צורך במסירות רבה כדי להצליח ולקדם את העסק בשיטה זו. כדי למקסם אותה כמה שיותר ולנצל את הכלים השיווקיים המוצעים כיום, מומלץ להגדיר את הצרכים מראש, את מטרותיו של העסק, להבין את קהל היעד, מה מעניין אותו, מה מושך אותו ואיך לגרום לו לפעול – ליצור קשר או לרכוש את המוצר. מעבר לכך, כדאי להכיר את המודלים הרלוונטיים לשיווק שותפים ולבחון איזה מהם הוא האידיאלי ביותר. נוכחות באינטרנט היא אולי הפרמטר החשוב מכל. כדי ששיטה זו תצליח, על השותפים להיות נוכחים באינטרנט ולהכיר אותו לעומק. כל זאת, כדי לגרום לשותפים להצליח וכמובן גם כדי להגיע, בסופו של דבר, לרווח גבוה יותר בשל העמלות הגבוהות.

כל זה נשמע לכם כאפשרות מתאימה? מעוניינים לקבל מידע נוסף על השיטה ותוהים כיצד אפשר ליישם אותה? עידו מאירון, מורה דרך לעסקים ברשת, הוא הכתובת המתאימה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מזמין אותך לעקוב אחריי ברשת

אני מזמין אותך לעקוב ולהתחבר אליי ברחבי הרשת לשתף רעיונות וחוויות…. מחכה לך ברשת