כתיבה שיווקית שכנועית

 

כתיבה שיווקית שכנועית

כבעל אתר עסקי מסחרי, היכולת שלך להפעיל את הגולשים המבקרים באתר שלך היא הכוח הכי חשוב שלך. לגעת בגולשים שלך, לעורר בהם תחושה מסוימת, ולגרום להם לבצע את הפעולה שאתה רוצה שהם יבצעו, כל אלו הם הבסיסים החיוניים למהלך שיווקי יעיל, שמייצר את התוצאות אליהן אתה מכוון.

כתיבה שיווקית (או כתיבה שכנועית) היא כתיבה שלוקחת את המוטיבים המובילים בטכניקות השיווק המתקדמות ביותר, ומטמיעה מוטיבים אלו בצורה חלקה ואלגנטית בתוך טקסט שממיר גולשים ללקוחות.

כתיבה שיווקית היא אומנות בפני עצמה, ובמאמר קצר זה תפגוש את הבסיסים העיקריים, כללי המפתח החיוניים לכתיבה שיווקית יעילה באינטרנט. על בסיס נקודות המפתח שמופיעות במאמר זה תוכל לגשת למהלך השיווק הבא שלך מפוקח, ובידיעה ברורה מה עליך לעשות.

נקודות מפתח בכתיבה שיווקית:

  1. הפעלה רגשית – הבסיס לכל מהלך שיווקי, ובעצם לכל רכישה שלקוח שלך יבצע, היא הפעלה רגשית. זה נשמע כמו כותרת גדולה, אך בסופו של דבר זה מסתכם ביצירת תחושה מסוימת אצל הגולש.

ביטחון, אמון, התרגשות, כל אלו ועוד הן תחושות שאתה רוצה לעורר באלו שיפגשו את הטקסט השיווקי שלך. אחרי הכול, רבים הסיכויים שהמוצר או השירות שאתה נותן זמינים בעוד מקומות, וההבדל בינך לבין המתחרים שלך חייב להיות ברור כבר ברמת התחושה הכללית שאתה מעורר בגולש.

מסיבה זו יש להבין את הלקוח הפוטנציאלי של השירות או המוצר שלך בעיקר ברמה הרגשית. מי שמחפש לרכוש מערכת אבטחה לבית ירצה להרגיש ביטחון ואמון המתחזקים בכל משפט שהוא קורא. מי שמחפש טיסה זולה יחפש מספרים ו/או הסבר פשוט איך זה שאתם זולים יותר. הטקסט שלך חייב לכוון להפעלה המדויקת ביותר של הגולש, בהתאם למוצר שאתה מוכר.

  1. ז'רגון מדויק – ישנן לא מעט דרכים לכתוב כל מסר. הבחירה שלך במילות ומשפטי הכוח הנכונים תעשה הבדל של שמיים וארץ באחוזי ההמרה של הטקסט שלך. גם כאן יש להכיר את התחום בו אתה מתמחה, ולהתאים את המשפטים לקהל.
  2. הוכח מומחיות – ע"י שימוש במילים מהתחום, ונגיעה בכמה נושאים עיקריים הקשורים ישירות למוצר שלך, מתוך מקום ניטראלי לחלוטין.

אם, לדוגמא, אתה מוכר נעלי ספורט, ניתן לספר כי מרבית כאבי הגב אצל אצנים נובעים מריצה עם בולמי זעזועים בינוניים, ולהמשיך להסבר על הדגש ששמו בעיצוב בולמי הזעזועים בנעליים שאתה מוכר.

  1. כתיבה חיובית – בהתאם למוצר שאתה מוכר, רצוי לכתוב בצורה חיובית. כמובן שאם אתה מוכר מוצר שתפקידו מניעת פריצות לבית, אלמנט הביטחון שאתה יוצר יכול לבוא לאחר משפט בו לחצת על הנקודה הכואבת של הלקוח – החשש מפריצות, אך בסופו של דבר, התחושה צריכה להיות חיובית לגבי המוצר.

הדוגמא הקודמת, על נעלי הספורט, יכולה להיכתב במקרה זה כך:

בולמי זעזועים בטכנולוגיה מתקדמת – גב בריא גם אחרי מאות קילומטרים!

אותו המסר, ללא מגע ישיר באספקט השלילי של נזקי גב.

  1. דוגמא או ציטוט מומחה – השתמש בציטוטים, עדיף של יודעי דבר, או של אנשים הקשורים לתחום ולמוצר בצורה ישירה. לדוגמא, במידה ואורטופד מומחה כף רגל מסביר על בולמי הזעזועים בנעלי ספורטאים אלו, או שישנה כתבה שמספרת מדוע רוב שחקני ברצלונה נועלים דווקא את הנעל הזו ולא אחרת, ציטוט והסבר יעלו את אחוזי ההמרה של הטקסט השיווקי שלך.
  2. הוכחה מדעית – כמעט בכל מוצר ניתן למצוא אספקט אותו אפשר לגבות בעזרת המדע. טלפונים סלולאריים – קרינה נמוכה, טבליות וויטמינים – ספיגה גבוהה וכו. ברחבי הרשת תוכלו למצוא אינספור מאמרים מקצועיים, כולל, כמובן, מאמרים אקדמאים שיתמכו ויגבו לא מעט אספקטים במוצר שלכם, בהתאם לרמת היצירתיות שלכם.
  3. קצר וקולע – הרוב המוחלט של המוצרים והשירותים הנמכרים בעולם כיום לא דורשים מהקונה להעמיק ולקרוא, לחקור וללמוד את הנושא לפני שהוא בוחר במוצר שהוא רוכש. היכולת שלך ככותב שיווקי להעביר את המסר השיווקי שלך בצורה החדה, העמוקה והמפעילה ביותר, תוך שימוש במינימום המילים האפשרי היא יכולת חשובה מאין כמותה, בייחוד שמרבית הלקוחות הפוטנציאלים יעדיפו לקרוא פחות, ולהשתכנע יותר.

טעויות נפוצות בכתיבה שיווקית:

  1. הימנע מהגזמה – אמינות היא דבר שקשה לבנות וקל לאבד. כשאתה מגזים בסופרלטיבים ובהבטחות אתה עלול לאבד חלק מהלקוחות הפוטנציאלים על בסיס פגיעה באמינות. גם אם המוצר שלך מדהים ופורץ דרך, יש דרך לכתוב על כך.

לא יכול להיות שהנעליים שאתה מוכר יגרמו ללקוח שרוכש אותן לרוץ יותר מהר, להוריד במשקל, להימנע לחלוטין מכל כאב גופני, לקבל מוטיבציה אינסופית לפעילות גופנית, ובמחיר מבצע של 9.90.

השתמש בסופרלטיבים ובתיאורים של המוצר, אך במידה ובמינון המתאימים לקהל ולמוצר.

  1. דוגמאות שליליות – כפי שכבר הוזכר, כתיבה חיובית היא הדרך העיקרית לשווק את המוצר שלך. גם כשאתה כותב מאמר בסגנון – "5 הטעויות הנפוצות בקניית נעלי ריצה", הרי שניתן וכדאי לשים את הדגש בתוכן על האספקטים החיוביים.
  2. הרבה חזרות – חזרה על המסר היא כלי יעיל להטמעתו, אך יש לעשות זאת בטיב טעם. הימנע משימוש עודף באותם המשפטים. משפטי מחץ עושים את העבודה ממש כמו תבלינים טובים, כשהם במידה הנכונה.
  3. כתיבה נכונה – הימנע משגיאות כתיב ותחביר. אם אתה לא בטוח, שלח את הטקסט לאיש מקצוע שיעבור עליו ויתקן את מה שדורש תיקון.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מזמין אותך לעקוב אחריי ברשת

אני מזמין אותך לעקוב ולהתחבר אליי ברחבי הרשת לשתף רעיונות וחוויות…. מחכה לך ברשת