דף נחיתה – איך לבנות דף נחיתה מנצח וממיר

דף נחיתה – איך לבנות דף נחיתה מנצח וממיר

דף הנחיתה הוא הכוח הממיר החזק ביותר שלכם. בנייה נכונה של דף נחיתה יכולה להקפיץ את הפעילות העסקית שלכם בצורה יוצאת דופן, עד למצב בו תאלצו להוריד את המודעה לתקופה מסוימת בכדי להיערך מחדש למתן השירות לגל הלקוחות הגדול.

מי שעיצב דף נחיתה נכון ופרסם אותו בצורה נבונה, מכיר את התופעה, ולא פלא שעסקים כה רבים מתפרנסים באופן גורף מפרסום אינטרנטי המוביל ישירות לדף הנחיתה שלהם.

לפניכם רשומה ישירה, ברורה ומקיפה על איך לבנות דף נחיתה מנצח וממיר. אמנם קצרה היריעה, אך הידע המופיע ברשומה זו ייתן לכם את הבסיס החיוני וההכרחי לצאת לדרך לדף הנחיתה שלכם, ולהתחיל להמיר גולשים ללקוחות.

שלבים חיוניים בבניית דף נחיתה:

הכנות ראשוניות לפני יצירת הדף:

  1. מיקוד – לא משנה מה השירותים השונים שאתם נותנים, דף נחיתה מנצח הוא כזה שממוקד בנישה מאוד ספציפית, ומכוון לכבוש אותה. הדבר נכון גם באסטרטגיית ניהול עסקים קטנים באופן כללי, ובשיווק אינטרנטי בפרט. בחרו את המוצר ו/או השירות שהכי נכון לכם לשווק, והתמקדו בו בצורה חדה.
  2. למדו את המתחרים – בדקו מה עושים המתחרים שלכם ברמת השיווק, ולמדו היטב את דפי הנחיתה שלהם. למדו את המצליחים כמו גם את הפחות מצליחים, בכדי לקבל רשימה ברורה שכוללת מה חשוב לעשות וממה להימנע, וכמו כן להבין מול מי אתם עומדים.
  3. בנו הצעה מפתה באמת – על סמך הנתונים שאספתם והמיקוד במוצר או בשירות שבחרתם, הבינו מה ההצעה שאתם רוצים ויכולים לתת. הקריאה-לפעולה (ידובר בהמשך) שלכם צריכה להיות אטרקטיבית, ולהתאים בצורה הרמטית לצרכים של הקהל הפוטנציאלי שלכם, תוך שאתם משתווים, ועדיף מנצחים את הצעות המתחרים. זכרו – יש להגיע להבנה מלאה מה המשתמש שלכם צריך, מחפש ורוצה לראות, וזה, ורק זה, מה שההצעה שלכם צריכה לכלול.
  4. מה אתם רוצים מהגולש? – נשמע טריוויאלי, אבל אין רחוק מזה. הגיעו למסקנה חדה וברורה מה אתם צריכים שהגולש יעשה – ימלא פרטים אישיים, ייצור קשר, ירכוש מוצר, יעשה "לייק", או משהו אחר? רק עם התובנה מה הצעד הנכון, שהוא הצעד שיתאים בצורה הטובה ביותר למהלך הבא שלכם – המרתו ללקוח, הוא הצעד אליו תכוונו, וכל הדף יכוון לשם. ההצלחה שלכם תלויה בשלב זה!

עם רשימה ברורה של הנתונים הנ"ל אתם מוכנים לגשת לשלב הבא בתכנון דף הנחיתה שלכם, וההמלצה היא לא לדלג על השלבים, על-אף ההתרגשות והרצון העז לצאת לאור עם עמוד הנחיתה שלכם בהקדם.

מבנה דף הנחיתה הקלאסי

כותרת ראשונה – המשפט הראשון שהגולש רואה כשהוא מגיע לעמוד הנחיתה שלכם. משפט זה חייב לייצר בו תגובה חיובית, ולעורר בו את המחשבה שיש כאן מענה לצורך שלו. מדובר במשפט קצר, קולע, ולא מאתגר או מתחכם.

כותרת משנית – אם הכותרת הראשית שלכם שכנעה אותו להמשיך, המקום אליו הוא ימשיך הינו הכותרת המשנית. אחרי שהכותרת הראשונית הדהדה עם משהו שהגולש רוצה\חושב, כותרת המשנה צריכה לתת לו מספיק מידע שיגרום לו להחליט שהוא נשאר מעבר לשנייה וחצי שהוא יקדיש לכל עמוד אחר. בכותרת זו אתם מציעים רמז עבה על הפתרון שאתם מציעים לו, במשפט מעט יותר ארוך מהכותרת הראשית, אך שוב, בלי הגזמה בכמות המילים.

נקודות / איכויות – "בולטים" שמתמצתים באופן פשוט ומדויק את היתרונות הברורים של המוצר או השירות שלכם. נקודות אלו צריכות להיות הרבה מעבר למה שהעסק שלכם מציע. נקודות אלו חייבות לשקף מענה לצרכים של הלקוח, כדי שכל שורה שהוא יקרא הוא ירגיש שרואים אותו, ונותנים לו מענה – שהוא חשוב, ושהצרכים שלו חשובים. גם אם יש משהו בשירות שלכם שאתם מאוד מתגאים בו, כמו טכנולוגיה עם שם מפוצץ, אם זה לא משהו שמדבר ב-100% על צורך של הלקוח, אל תכניסו את זה לשם.

פסקה תומכת – פסקה זו יכולה להופיע לפני או אחרי רשימת הנקודות, והיא תתמוך בהרחבה (יחסית) בהבטחות שהופיעו בכותרות שלכם. יש להימנע ממריחה, ולכתוב בצורה ממוקדת. בפסקה זו תוכלו להציע הוכחה ליעילות המוצר / שירות – כמו ציטוט של לקוח או עיתון מפורסם.

קריאה לפעולה – העוגן, הסיבה ונקודת המפתח של כל העמוד. משפט הקריאה לפעולה הוא משפט ההמרה, וחובה שיהווה המשך אורגני ומרגש לכל מה שעבר על הגולש עד כה בעמוד הקצר. אם הוא הגיע עד לשורת הקריאה לפעולה, הוא משוכנע מספיק שיש צ'אנס שאתם זו התשובה שלו, והוא צריך רק דחיפה קלה, אך הגונה, לעבר הפעולה שבחרתם שהוא יבצע. אתם מציעים התנסות חינם, מתנה, הצעה חד פעמית, ייעוץ חינם, או כל דבר אחר, בהתאם למחקר שלכם על הלקוחות בשוק שלכם, ועושים זאת במשפט קצר, קולע ומפתה.

טיפים חיוניים לעמוד הנחיתה הממיר:

גרפיקה – אפילו אם אתם מפרסמים מוצר שקשור ישירות לגרפיקה, אל תגזימו באלמנטים גראפיים. הגולש הפוטנציאלי בעל יכולת ריכוז של עד שנייה וחצי, וסבלנות שמתאימה את עצמה למספר זה בדיוק. אם לא תפסתם אותו בשנייה וחצי הללו, איבדתם אותו, ואם מה שהעיניים שלו רואות גורם לעומס ולחץ, הוא יעזוב מייד. תמונה או שתיים, ויש שיאמרו סרטון קצרצר, לוגו, וכפתור. מעבר לזה, אלמנטים בסיסיים של עיצוב בהתאם לפלח השוק.

טקסט הכותרות והקריאה לפעולה – אל תעשו את הטעות הנפוצה תוך ניסיון להתחכם במשחקי מילים בכותרות. עמוד נחיתה צריך להיות קצר וקולע, והכותרות והקריאה-לפעולה שלכם צריכים להתאים אחד-לאחד לצרכי הלקוח, לא לרעיונות ולמחשבות שלכם על העסק.

נקודות/איכויות – שימו לב שיצירת תחושת ביטחון היא לעיתים קרובות מהלך חיוני בתהליך המרת הלקוח, ולכן יש מקום לדוגמאות של סטטיסטיקות תומכות, אך בטעם טוב ושוב, תוך ניסוח שעונה על צורך ברור של הלקוח.

קצרה היריעה, וניתן על כל אחד מהאלמנטים הללו לפתח עוד סדרה שלמה של פוסטים, אך מידע זה יאפשר לכם לצאת לדרך ולהתחיל להמיר גולשים ללקוחות לעסק שלכם מעכשיו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מזמין אותך לעקוב אחריי ברשת

אני מזמין אותך לעקוב ולהתחבר אליי ברחבי הרשת לשתף רעיונות וחוויות…. מחכה לך ברשת